Welcome to my blog!


wanna share something with all people in this world! =)

Tuesday 8 January 2013

RENUNGAN

pernah aku bertanya pada kawan aku, kalau2 tetibe je aku berubah jadi
seorang muslimah yang sejati. rasa2 ada tak orang yang nak dekat aku ?
dengan penuh yakin dan mudah dia jawab "mestilah ada! setiap manusia
diciptakan berpasang pasangan"..
hehe, bila fikir balik ada juga betulnya.. semua sudah tertulis dengan rapi
di luhmahfuz.. kekadang aku tertanya2 macam manakah keperibadian JODOH ku itu ?
sampaikan, bila couple aku nk dia jadi orang terakhir yang aku cinta..
haha, mana boleh mcm tu kn ? ALLAH da tetapkan kita dgn seseorang(jodoh)..
kesian pula sapa yang couple dengan aku, sbb tkpasal2 kene serah diri
jadi lelaki terakhir dlm hidup aku.. hihi, tp tkde la smpai mcm tu.. aku tkpernah paksa sesiapa
untuk melawan takdir yang da rertulis nie..
satu je, aku rasa mcm malas nk couple sbb aku nk tunggu JODOH aku tu..
tp, sebagai manusia biasa, mcm la bole tahan godaan SYAITAN..
tp, INSYAALLAH aku cuba yg  terbaik.. org kata belum cuba
belum tau..
apa2 pun, hidup kena diteruskan even korang kene tinggal dgn BF sekali pun
sebab ALLAH tak suka tengok orang yang mundur.. mana tau berkat kesabaran
kita bersabar menerima dugaan dan cabaran hidup nie. tetibe ALLAh utuskan seseorang yang jauh
lebih baik buat kita.. ALLAH sentiasa memerhati, MALAIKAT sentiasa mencatit dan KITA kenalah sentiasa
tawakal..